Sol

Idag har solen äntligen tittat fram efter flera långa dagar med regn, och vad gör man? ugglar framför datorn eller läser en bok.. INOMHUS! Jag har faktiskt en anledning till att jag gjort det.. jag sitter och väntar på att min Bästa vän ska höra av sig så att vi kan hitta på något. Hon jobbade igår till klockan 22:00 och idag började hon jobba klockan 07:00 till 10:00 så hon behöver sova lite innan vi kan hitta på något. Hon sa att hon skulle höra av sig mellan 2-3 tiden, och nu har ju solen gått i moln. :( hoppas verkligen inte att det blir regn också!

Vi hinner knappt träffas nuförtiden eftersom hon jobbar så mycket och ofta konstiga tider, men i söndags så tog vi oss en nattpromenad. Det var riktigt mysigt och vi pratade o pratade om allt möjligt som vi inte hunnit med att berätta än. Sen skulle vi sätta oss på våra bänkar utanför hennes hus, men de har rivit dem! Som tur var hade de byggt nya och det var ju tur för de nya är mycket fräschare! Iallafall, helt plötsligt när vi sitter där så hör vi ett förtvivlat: mjaau, mjaaaauu lite längre bort på gården. Vi kollar runt och får syn på den absolut vackraste guldfärgade katt jag någonsin sett! Vi gosade lite med den o tyckte synd om den eftersom ingen släppte in den och det var mitt i natten.

Sen gick jag hem och upptäckte ett groteskt stort skavsår på min häl. BLÄÄ, it hurts!  (men så får man skylla sig själv när man går ut och går på promenad i nåra timmar med helt nya skor..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0