Tisdag,12 Augusti

Jag vaknade hos min underbara vän JI runt elva snåret. Hon hade varit vaken sen typ 8 som vanligt. Vi gick upp och åt frukost sen gick vi ner till hennes våning för att fixa oss. Klockan 20 i 12 tog vi bussen ner mot stan där vi mötte upp GO. För en gångs skull var vi sena och inte hon! Det var lite roligt, då fick hon känna hur det känns att stå och vänta i hundra år på någon som är sen. Vi kom iförsej bara 5 minuter sent men iallafall.

Vi gick runt lite på stan och GO tjatade om att hon var hungrig, som hon alltid är haha. Men vi hade inte tid att äta eftersom vi shoppade. Shopping måste vara den absolut bästa medicinen när man är uttråkad! Vi gick in på New Yorker och kollade runt på rean. Jag plockade på mig saker hela tiden medan GO hjälpte JI (som brukar ha svårt att hitta saker när hon är med oss shoppingdjur haha). När vi hade gått runt ett tag hade jag ca 8 plagg att prova medan JI och GO hade två var. Det var lite roligt, jag hann nästan prova alla mina före dem även om vi gick in i provrummen samtidigt, måste varit för att jag var lite stressad. Sen bad jag GO att hämta vissa i andra storlekar och en klänning som hon provade bad ja henne ta av sig så ja kunde prova den oxå. Så jag stannade kvar längst iallafall. Det slutade med att jag köpte 1 tubtopplinne och JI en klänning.

Sen gick vi ut ur affären och mot Gina Tricot. Där provade jag ett par jeans för 29:- (superrea) som var sjukt fula haha och någon t-shirt som var tråkig så jag köpte inget och vi började röra oss mot Stationen där jag skulle ta bussen kl 14:40.
På väg mot stationen diskuterade vi om jag skulle köpa den dära klänningen ja hade provat eller inte och jag upptäckte att jag var väldigt törstig så jag köpte mig en festis. Mina underbara vänner stod och väntade med mig tills bussen kom och jag klev på och fick en super skön plats med mycket air condition! Eftersom det var ganska varmt o kvavt ute så var det skönt att sitta på den svala bussen, men efter ett tag blev det för kallt så jag fick ta på mig både kofta och jacka!

När jag kom fram (efter 1 timme och 50 minuter i bussen) så ringde jag min vän G, ni vet min "kosmiska tvilling"? Han sa att han var på väg mot stationen så jag bara stod där och kollade runt eftersom jag aldrig varit i den staden och fattade inte vilket av alla 83 håll han möjligen kom ifrån. Haha men tillslut kom han dit och vi började vandra mot hans kompis lägenhet. Väl framme i kompisens lägenhet så inspekterade jag hur det såg ut. Ja, det var inte mycket att skryta med. En typisk student-killes lägenhet med endast 1 säng, 1 tv och 1 bord med två stolar till. Det var allt! haha inga tavlor eller mattor eller gardiner ens.

Men det mest trevliga med den lägenheten var utsikten från den franska balkongen. Lägenheten bestod av ett rum och låg på våning 6. Jag satte mig i balkongen och dinglade med benen, helt underbart! Sen blev vi hungriga och G gick ner för att köpa lite Thaimat. MUMS! När vi ätit oss mätta som åsnor elr ngt, så la vi oss på sängen och kollade på Kung fu panda. Jag hängde inte med i handlingen för jag kunde inte vara tyst och bara pratade på om allt mellan himmel och jord. (fullt normalt när jag är nervös haha)

Så ringde kompisen som hade lånat Gs lägenhet under sommaren och vi kunde gå dit. Han bor i en studenkorridor så jag trodde att hans lägenhet eller rum elr va man ska säga skulle vara mindre än hans väns lägenhet. Så när han öppnade dörren blev jag väldigt förvånad över vad jag såg. Rummet var säkert 3 gånger så stort som den vi precis kommit ifrån, det fanns ett matbord för fyra med fyra stolar, en lång tv bänk med en liten tv på, en enorm spegel (bra för mig haha), en garderob, en stor dubbelsäng, en tvåsitssoffa, en fotölj och ett stort vardagsrumsbord och ett litet badrum med badkar! Jag trodde jag skulle tappa hakan! Men det absolut bästa av allt var de stora fönstrarna, när man öppnade dem så fanns det ett litet stängsel så man kunde sitta i fönstret utan att behöva vara rädd för att ramla ut. Jag hade funnit min ultimata plats. haha jag satte mig där och talade om för G att jag nu flyttar in. han bara skrattade åt mig.

Sen gick han och hämtade alla sina ägodelar som han hade förvarat hos en kompis så att de inte skulle gå sönder. Så han bytte ut den dära tvn mot en flatscreen tv. asså hallå? va inte G student? haha han bara skrattade åt mig när jag sa så. Han var iväg för o hämta grejer i nån timme och medan han var det satt jag och njöt i fönstret med en bok i handen.

När han kom tillbaka bad han mig att blunda, och jag undrade självklart varför men han sa att ja bara skulle lita på honom så jag blundade. Då gick han fram till mig och hängde ett smycke runt halsen på mig. Och mesig som jag är blev jag helt rörd och visste inte va ja skulle säga. Så berättade han historien om hur han köpt smycket. Han hade varit utomlands och när han var på stranden så var där en halsbands försäljare. Försäljaren ville att G inte bara skulle köpa den tiger tand han har runt halsen utan även detta halsband han gav till mig. G svarade att han inte hade någon flickvän eller fästmö att ge det till men försäljaren sa: "tro mig, du kommer snart att få användning av detta halsband" så G köpte halsbandet. När han kom hem och vi började prata så tänkte han på halsbandet igen och sen gav han det till mig.

Det var väldigt roligt och fint av honom. Tack.

Syster, jag tänker på dig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0