080808

Vaknade hemma hos min bästa vän. Jag skulle bara gå upp en snabbis på toaletten så råkade jag gå rakt in i hennes tvillingbror som inte hade någon tröja. haha snacka om att börja dagen lite pinsamt. Sen lagade och åt vi frukost tillsammans hon och jag. När vi hade gjort det klart var klockan redan två! Så vi drog oss vidare hem till mig där jag skulle göra mig iordning.

Vi dök upp på tröskeln här hemma hos mig och gjorde pappa överlycklig eftersom det hade åskat i natt vilket förorsakade att vår tv och vårt internet slutat fungera. Så vi pratade lite, sen tog min bästa vän bussen hem till sig igen för vi kom på att vi hade glömt min dator där. Så medan hon var borta ringde jag och småpratade lite med mamma. Bästa vännen var tillbaka på mindre än 20 minuter, det var duktigt gjort!

När hon kom hit så satte hon sig i köket med mina målargrejer medan jag hoppade in i duschen och pappa lagade mat. Hon målade en jätte fin tavla och pappa gjorde helt underbart god mat. Så vi åt och pratade och pratade och pratade så att jag glömde bort tiden. Helt plötsligt upptäckte jag att jag bara hade 40 minuter på mig innan bussen skulle gå. Jag skulle nämligen träffa min kosmiska tvilling för första gången.

Så jag o min bästa vän började springa runt här hemma och plocka fram kläder och smink o hårspray osv. Hon började sminka mig och jag ringde till G för att fråga om vi inte kunde träffas en halvtimme senare, och visst det var inga problem. Så jag hann sminka mig och fixa håret och allt. Det blev skit fint. Jag såg helt underbar ut!

Sen sprang vi till bussen och jag hann precis på minuten. Jag klev på bussen och ringde min bästa vän, hon hade verkligen gjort mig nervös så jag var tvungen att skälla lite på henne. Hon var helt lugn och tyckte att ja oxå borde vara de. Sen när jag satt på pendeltåget mot sthlm så blev jag lite nervös för han hade inte svarat på mitt sms om var han var och ja var nästan framme redan. så jag ringde upp honom och hörde att han var påväg. Inga problem.

När jag kom fram till centralen insåg vi att vi hade missuppfattat var vi skulle ses så han var på ena sidan och jag på andra sidan. Så jag gick mot honom och helt plötsligt så hoppade någon på mig bakifrån och sa: BU! jag blev så himla rädd. haha men det bröt isen iallafall. så vi gick ut från centralen och började promenera och prata om alla mellan himmel och jord. vi klickade direkt. det var så skönt för jag hade varit så nervös men när vi sågs så kändes det som att vi hade träffats varje dag i hela livet ungefär.

Vi gick helt vilse i stan men det gjorde ingenting för vi hade så trevligt, så hittade vi någon affär där vi köpte Vanilla coke. jag trodde inte att den gjordes längre! När vi gick ut från affären såg vi en stor fontän med bänkar runt, så vi satte oss där och pratade lite. Så helt plötsligt så blir G helt tyst för att han har sett sitt hemlands flagga hänga ut från ett hus. Det är tydligen väldigt ovanligt att se såna flaggor i sverige. Det måste varit något skumt tecken haha.

Så vi var ju tvugna att undersöka saken, och det var ambassaden för de landet och då visste han var vi var. Så vi tog tunnelbanan mot sthlm. I sthlm så gick vi till stadshuset för att kolla när det blev mörkt (det fanns ingen sol så de blev ingen solnedgång eftersom molnen var ivägen) vi lyssnade på lite  musik och så. Sen var det hemgång.

Jag hade iallafall en helt underbar dag, men så var det ju den 080808 och det sägs att det är ett magiskt tal. vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0