Växelfel i pendeltågstrafiken.

Idag var jag som vanligt påväg till tågstationen för att åka till skolan. När jag närmade mig kändes det i hela kroppen att något inte stämde, inga tåg stod inne på perongerna (vilket är extremt ovanligt eftersom min station är en slutstation) och det var en lång remsa text som rullade på informationsskyltarna.

Nu är det ju så att SLs infromation är väldigt begränsad. detta är ungefär vad som stod på skyltarna:
Ett signal fel har orsakat kraftiga störningar i pendeltågstrafiken mellan Södertälje-Märsta och Bålsta-Nynäshamn.
Okej tänkte jag, kraftiga störningar hur mkt kan det vara liksom? 20minuter max?
Kliver in till biljettspärrarna och upptäcker en större samling otåliga människor, ingen vet någonting.
Efter ett tag hör man i högtalarna detta meddelande:
De kraftiga störningar i pendeltågstrafiken mellan Södertälje-Märsta och Bålsta-Nynäshamn beror på ett omfattande växelfel i Karlberg.
Det var allt. Jaha, och vad innebär det för mig? Huuuuuuur lång är förseningen? Jag ber pappa ringa upp mig omgående (då jag inte har ngra kronor utan bara ören på telefonen) och han ringer med ilfart till mig och frågar vad det är.
Jag berättar min situation och han går in på SLs hemsida och talar om detta för mig:
Det har uppstått ett växelfel i Karlberg vilket gör att pendeltågstrafiken är 1timme försenat och att det inte går någon som helst pendeltågstrafik, eller tågtrafik överhuvudtaget mellan Sundbyberg-Sthlm central och Solna-Sthlm central.
Hahaha, vet ni vad detta innebär för mig? Jo, att jag först skulle behöva vänta 30-60minuter på att det överhuvudtaget skall dyka upp ett pendeltåg som man kan åka med. Därefter åka hela vägen till Solna och byta till någon buss som kan ta mig till Karlberg elr sthlm central där jag måste byta buss ytterligare två gånger för att kunna ta mig till skolan.
Allt som allt skulle alltså min resa ta ungefär: 2 och en halv timme att ta mig till skolan.
Och detta är det bästa av allt: Min lektion skulle va mellan 11:00 och 13:00, jag skulle befinna mig på skolan  ca klockan 12:30
, jag menar hur LYCKAT är inte de? Nejdu, jag drog mig hemåt istället. Så jävla meningslöst alltså!

och till SL: Jag hoppas att detta är sista gången för i Höst/Vinter som ngt liknande inträffar, för jag måste fanimej komma på lektionerna för att klara kursen och jag vill inte gå om pga pendeltågstrafik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0