Svek del 2

Den här vännen, som jag ofta kallat "min fru" , som betedde sig sådär illa mot mig förut. Henne räknar jag inte längre som en vän. Det är jobbigt eftersom vi har varit väldigt nära varandra det senaste året. Det är bara så att jag inte tänker ställa upp på den skit hon ger mig mer, jag tänker inte finnas där eftersom hon inte finns där för mig. Det handlar om att ge och ta, inte att ta och ta ännu mer. Jag skrev såhär till henne idag:
"Jag är ledsen om jag var hård mot dig igår.
Jag är bara less på att alltid förväntas stå
och vänta på att du har tid.
Jag kommer inte göra det mer, och det är
jävligt synd att det skulle behöva bli såhär,
men det du gjorde var respektlöst.
Igår satt jag och darrade av ilska, kan inte
minnas att jag någonsin gjort det förut faktiskt.
Jag älskar dig så mkt, och jag vill gärna tro
att du älskar mig tillbaka.
Men sådär kan man inte hålla på, hoppas
du mår bättre bättre nu och att du inte behöver
lida i flera veckor med det som gör att du mår
SÅ dåligt."

Jag hoppas att hon ska förstå att det inte är okej och att hon kommer tänka sig för lite i framtiden. Men ofta är det ju tyvär så att människor inte lyssnar när man säger till dem vad de gör för fel, de vill helt enkelt inte tänka sig att deras sätt att vara kan uppfattas dåligt och sårande. Detta gäller då självklart alla människor, även mig inkluderad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0